ارزشهای سازمانی را اولویتگذاری کنید
ارزشهای سازمانی را اولویتگذاری کنید
چارچوب ذهنی لازم برای انتخاب بین نظرات متضاد و گزینش ایدۀ اصلح را در بین کارکنان سازمان پدید آورید. عملکرد شرکتهایی که از اولویتبندی ارزشهای خود ناتوانند دچار اشکال خواهد شد. اندرو کَرتون در مطالعۀ بیمارستانی خود دریافت که وقتی مدیران مراکز درمانی چشماندازی امیدبخش ترسیم کنند، نرخ پذیرش مجدد بیماران دچار حملۀ قلبی در بیمارستان آنها کاهش و در عینحال بازدهی سرمایه افزایش مییابد. البته بهشرطی که کمتر از چهار ارزش سازمانی در این چشمانداز مورد تأکید قرار گرفته باشد. تأکید بر ارزشهای بیشتر، موجب میشود که مراجعین برداشتهای متفاوتی از آن کرده و تمرکزشان بر موضوع از بین برود ..
ارزشها باید برمبنای اولویت مرتب شوند تا هرگاه کارکنان بین دوراهی قرار میگیرند اولویت را بدانند. در شرکت نرمافزاری سیلزفورس، اعتماد ارزشی مقدم بر مواردی چون رشد و نوآوری بهشمار میرود. چنین رویکردی حاوی پیامی شفاف برای کارکنان است: هنگام کار روی نرمافزاری جدید، هرگز حریم خصوصی اطلاعات را زیر پا نگذارید. تونی هسیه مدیرعامل زاپوس که یک خردهفروشی آنلاین کفش و پوشاک است، شادی کارمندان را مقدم بر شادی مشتری میداند. هواپیمایی وستجت، ایمنی را به عنوان مهمترین ارزش خود تعیین کرده است. شفقت و همدردی در اولویت گیوفوروارد قرار دارد، که در زمینۀ امور خیریه فعال است. اگرچه پوشش رسانهای در موفقیت این شرکت تعیینکننده است، اما اتان آستین، یکی از مؤسسان این شرکت یادآور می شود که: «هیچ داستانی را در رسانههایمان به اشتراک نخواهیم گذاشت، مگر آنکه اطمینان یابیم که
مشتریای که داستانش را با دیگران در میان میگذاریم بیش از ما منفعت میبرد ».